Bilstein

Bilstein Lengéscsillapító

Márka Név: Bilstein

Származási Ország: Németország

Vásárlói Minőség Index: 10/10

Bilstein Lengéscsillapító, Bilstein Sportcsillapító, légrugó, Bilstein Rugó, Bilstein Lengéscsillapító szett

A Bilstein név az autók szerelmeseinek nyílván ismert márkanév és közkedvelt, de nézzük meg, honnan származik és mitől lett ilyen fantasztikus márka. A márka nevet 1873-ban hozta létre Augusztus Bilstein, aki akkoriban még csak nem is sejthette milyen nagy név lesz ez napjainkba. Kezdetekben 60 fővel dolgozott a Németországban található Ennepetal-ban és ablakszerelvényeket gyártottak az AUBI cégnek. 1928-ban változtatták a gyártás palettájukat és átálltak a króm lökhárítók gyártására az autóipar számára.

Ezek után 1929-ben emelők gyártására szakosodtak. Innen már csak egy kis lépés volt az, hogy elkezdjék az első gáztöltésű lengéscsillapítók gyártását. 1954-ben meg is született az első gáztöltésű bilstein egy csöves lengéscsillapító Carbon elvei alapján. Idén lett 60 éve hogy a Bilstein GMBH megkezdte az OE /Original Equipment/ azaz gyári lengéscsillapítók gyártását. A legelső sorozatban gyártott Bilstein gátlót a Mercedes Benz vásárolta az akkori modelljeikhez. Bár történelmét még lehetne sokáig elemezni, mégis még két momentumot emelnék ki. Az egyik hogy az 1960-as évek elején debütált a motorsportban, és a technikai megoldásaiknak köszönhetően valamint a gátlók kimagasló teljesítményei miatt, hamar népszerűvé vált, és bajnokcsapatok kezdték alkalmazni.


Bilstein gátló


Megjelent a Forma-1-ben, a túra autó bajnokságban, a rallyban a Le-Mans-i 24 órás versenyen és sorra hozta az elvártakat.  Híres versenyzők köszönhetik a Bilstein gátlóknak is a győzelmet, többek között Alain Prost és Niki Lauda is. A másik érdekes momentum 1988-ban történt, amikor a Bilstein cég csatlakozott egy nagycsaládhoz a Hoesch-hez mai nevén a ThyssenKrupp-hoz. A Bilstein cég mai napig az egyik, ha nem a legkiemelkedőbb vállalat a lengéscsillapítók gyártásában, fejlesztésében és az új technológiák kutatásában. 

A minőséget nem csak szabványokkal garantálják, hanem a nagyteljesítményű, a sport valamint az állítható magasságú lengéscsillapítókat használat közben is tesztelik Németországban saját teszt pályájukon Pepenburgban valamint a Nürburgringen. Miután a teszteken megfelelt a lengéscsillapító, csak és kizárólag ez után kerülhet fel rá a Bilstein lógó, mivel így tudják garantálni a vezetés élményét. A gyár 3 fő részre osztja az általuk gyártott lengéscsillapítókat. Választhatunk 6 féle OE, 8 fajta Offroad és 7 fajta utcai csillapító közül. Nézzük meg hány fajta Bilsteinnel találkozhatunk, illetve melyik jelölés mit jelent:

Bilstein lengéscsillapítók fajtái:

A Bilstein a lengéscsillapítóit fajták szerint megkülönbözteti számokkal 2-16-ig és csak a páros számokat használja. Minden szám elé rak egy B betűt és így kijön a csillapító gyártástechnológiai kódja. Vegyük Őket sorra.

OE lengéscsillapítók:

B1: Most mindenki azt gondolhatja, hogy az előbb azt írtam, hogy csak páros számokat használ. Ez igaz is, mert ez a jelölés a kiegészítőket jelzik, toronycsapágy toronygumi, felütközés gátló és porvédő. Ez mind OE minőséget biztosít.

B2: Ez a Bilstein legáltalánosabb lengéscsillapítója. Ez szinte minden típusú autóhoz elérhető. Ez a csillapító két technológiát ötvöz magába: Egyrészt mindenben megfelel az eredeti gyári előírásoknak, tehát helyettesíthető az eredeti elromlott alkatrész, más részt ikercsöves technológiát alkalmaz, amely kényelmes utazási komfortot biztosít.

B3: Ha-ha egy újabb páratlan szám. Ez sem lengés csillapító. Ez a tekercs vagy más néven spirálrugót takarja. Természetesen mindenben megfelel az OE minőséggel.

B3 Air: Igen. Egy újabb B3 csak ez, ahogy a nevében látszik a légrugózás egyes elemeit tartalmazza.  

B4: Ez a sorozat a Bilstein gázos csillapító sorozata. Ebben autó típus függően lehet mono tube vagy ikercsöves technológia, persze természetesen ezeknél a gátlóknál is minden megfelel az OE minőségnek. Ezeknél a lengéscsillapítóknál már a Bilstein opcionálisan két saját maga által fejlesztett technológiát is kínál. Az egyik a DampTronic, a másik a DampMatic.

B4 Air: A gázos lengéscsillapítók légrugós változata. Ebben a lengéscsillapítóban ötvöződik minden, ami a B4 szériára vonatkozik annyi különbséggel, hogy itt minden egyes gátlót szigorú tesztnek vetnek alá, és ha az megfelelt a tesztnek, csak akkor kapja meg a Bilstein logót.

Elérkeztünk a Bilstein Prémium osztályára, ugyanis a B6-os modelltől a Bilstein 2 részre osztja a gátlót: Utcai és Offroad. Elsősorban most az utcai változatát taglaljuk.

Utcai B6: Már megjelenésében is azonnal észlelhető a különbség, míg az OE cseréjére ajánlott csillapító színe fekete, addig ezek már sárgák. A B6-os csillapító megerősített monotube vagy ikercsöves technológián alapuló gáznyomásos lengéscsillapító, mely szintén próbaút tesztek után kerülhet csak az új tulajdonos kezébe. Itt is vannak opcionális lehetőségek, melyeket csak a Bilstein kínál, ezek a Ridecontrol, a Dampmatic, illetve az IRC rendszer.

Utcai B8: Úgy is nevezhetnénk, hogy sport csillapító. Olyan helyekre fejlesztették ahol számít a sportos megjelenés mellett a tökéletes úttartás. Kvázi a sport autókba remek választás.  

B12 Pro Kit: Ez egy olyan szett, melyet a két nagy szakértő az EIBACH és a Bilstein együttesen álmodott meg, melynek receptje:Négy nagy teljesítményű lengés csillapító, négy rugó, a legjobb tuning és Bilstein szakértelemmel.

A Bilstein további részeire most nem térnénk ki, mivel azok már extrém motorsport követelményekhez van fejlesztve.

Tehát aki Bilstein lengéscsillapítót vásárol annak félnivalója nincsen, mivel minden egyes alkatrészei mögött szakértői csapat áll, s ne felejtsük el, hogy amikor behelyezik a gátlót az autóba egy darabka kis történelem is belekerül.

Amennyiben nem találja az Önnek legmegfelelőbb csillapítót, hívja kollégáinkat.

Bilstein választék