CT957K1

A mai napon a CT957K1 cikkszámú vezérlés készletet vesszük górcső alá. Megvizsgáljuk, hogy egyáltalán ez a szett milyen görgőket tartalmaz, milyen autókhoz használható, és milyen csere periódussal számoljunk.

Lássuk először a csomagolását, amin már észrevehető a tipikus Continental szín dizájn, majd az oldalára fordítva megláthatjuk az alkatrész cikkszámát, a tartalmi piktogramot, a vezérlés rajzát valamint egy QR kódot. 

A CT957K1 külső csomagolása

Ha az okos telefonunkkal a QR kódot elolvastatjuk, a Continental hivatalos oldalára irányít, ahol egy nyelv kiválasztása után (természetesen magyar nincsen, én angolt választottam) a CT957k1 hivatalos oldalára irányít. Nos, a puding próbája az evés, nyissuk ki a dobozt.

Mit is tartalmaz ez a szett?

A CT957K1 szett tartalmaz 2db vezérműszíjat és 4 darab görgőt, melyet most vizsgáljunk meg egyenként


A doboz tartalma

Vezérműszíjak:

CT943: Ez a hosszabbik vezérműszíj, tapintásra érezhető a finom megmunkálás, finoman kidomborodik belőle a Contitech és a „Made in Germany” felirat. Ugyanakkor ne lepődjünk meg, ha a kezünkben „Made in Romania” vagy „Made in Slovakia” felirattal találkozunk, mivel nyilvánvaló, hogy egy Continental méretű gyár nem csak Németországban gyártat, hanem Európa és a világ számos pontján, melyet egy korábbi cikkünkben már taglaltunk.

CT944: ez a rövidebb szíj, ami a két vezérműtengelyt köti össze, Ennek is tapintása olyan, mint a másik, persze ezen is a Germany felirat található. A két szíj külön-külön nem rendelhető csak egy cikkszámon CT957/R5, persze ha nem akarunk görgőket cserélni.


A két szíj

Nézzük a görgőket

A CT943-hoz három görgő csatlakozik, ebből van egy excenteres feszítő valamint kettő vezető, vagy ha valakinek úgy tetszik terelő görgő

A feszítőgörgő furata a középponttól minimálisan eltér, ez adja az excenteritását, mellyel a szerelő a szíjat a kellő feszességig feszít, amit utána fixre lehúz. ha a kezünkbe vesszük, bele van gravírozva itt is a Germany felirat valamint a görgő gyártó INA jelzése.

Az egyik vezető görgő mely úgy néz ki, mint egy kis kurbli, teljesen alumíniumból készül, találóan a gyártó rá írta az anyag összetételét és itt elsőnek a „SLOVAKIA” felirattal találkozok. Természetesen ez is INA csak ezt az INA Szlovákiai gyártósorán készítették.

A másik vezetőgörgő egy peremes műanyag görgő, melybe gyárilag bele van préselve a csavar egy távtartóval. A csavaron található kék „festék” menetrögzítő, mely a kilazulás ellen segít. Ezen a görgőn is INA felirat található Germany felirat mellett.

A két vezetőgörgőnek a blokkon természetesen meg van a helye és a vízpumpával karöltve a vezérmű szíj futási útját adja meg.


A három görgő

A CT944-hez tartozó görgő a többihez képest jóval keskenyebb, csak úgy, mint a szíj is, itt is az adott jelre állítják, majd fixre húzzák. Ez egy műanyag görgő INA márkajelzéssel, a németországi gyárból.

A készletben még találunk 3 db csavar, melyet azért ad a gyártó, hogy a régieket elhajítsuk(kötelező), és újakat tegyünk be.

A második szij 1 görgője

Cikkszám szerinti tartalma:  CT957SET (CT943 és CT944), Feszítők és görgők (V55458, V55461, V55456, V55455) Csavarok (V41092,V41098, V41449)

Ami majdnem kimaradt a történetből és lehet, hogy jelentéktelen, de mégis szükséges. A Continental volt olyan kedves, hogy mellékelt egy kis öntapadó matricát, amire fel lehet írni, hogy mikor volt a vezérlés cserélve, és hogy mikor lesz esedékes megint, így nem kell azon gondolkoznunk, hogy mikor is cseréltettem utoljára.

Ha valaki szeretné a kezében fogni és maga meggyőződni róla, irány a termékoldalra és már meg is lehet rendelni, és ami a legjobb, hogy még ingyen is elküldjük. TOVÁBB>>

A CT957K1 cseréje

Én a vezérműszíj cseréjét senkinek nem tudom ajánlani, otthoni körülmények között, mivel eleve speciális szerszám(vezérlés rögzítő) szükségeltetik hozzá, másfelől egy esetleges hibás installálás következtében a motorkárosodás elkerülhetetlen. Ráadásul még csak a garanciális igénnyel sem élhetünk, mivel a vezérműszíj cseréje szakembert igényel és a garancia igényléséhez szakműhelyben történő beszerelést igazoló irat szükséges. Bár ezeknél a szíjaknál, természetesen, ha szakszerűen van felhelyezve nem hallottam szakadást, de az ördög nem alszik. Továbbá ne feledjük el, hogy ennek a vezérlésnek, mint a dobozon is látszik része a vízpumpa. Ne akarjunk ezen spórolni, kb. 10-14 ezer forintért már igen jó minőségűt kapunk, és nem kell azon cidriznünk, hogy kibírja-e a következő 4 évet vagy 90.000 km-t

Milyen autókba található meg ez a vezérlés szett?

Ez a vezérlés szett a Volkswagen, Seat, Skoda, Audi márkájú autókban található meg.

Motorkód alapján:  AFK, AHW, AKQ, APE, AQQ, ATN, AUA, AUB, AUS, AXP, AZD, BAD, BBY, BBZ, BCA, BCB, BKY, BUD, BXW, CGGA CGGB