A története koncepcióként indult még 2007-ben. Az első 2010-ben gurult le a futószalagról. Mint azt már megszokhattuk ezt az autót is a Genfi Autószalonon mutatták be elsőnek. Kategóriába ezt az autót a szuper mini kategóriába sorolhatjuk, melyből készült 3 és 5 ajtós kivitel is. Az autók gyártása javarészt Brüsszelben történik.

Az Audi A1 története koncepcióként indult még 2007-ben. Az első A1 2010-ben gurult le a futószalagról. Mint azt már megszokhattuk ezt az autót is a Genfi Autószalonon mutatták be elsőnek. Kategóriába ezt az autót a szuper mini kategóriába sorolhatjuk, melyből készült 3 és 5 ajtós kivitel is. Az autók gyártása javarészt Brüsszelben történik.

 A1 bemutatása 2007.-től napjainkig


Audi A1 Külső vonások

Ez a modell 2007-ben koncepció autóként jelent meg elsőként nemzetközi porondon. A Tokyoi motor show mutatták be quattro metroproject fantázia névvel. Ez a tanulmány autó egy 4 személyes saját fejlesztésű összkerékhajtású hibriddel volt szerelve, melynek a káros anyag kibocsájtása 15% kevesebb a hasonló kategóriába tartozó társaival szemben. S hogy ez mit mutat számokban? Az erőforrása egy 1,4 literes 148 lovas TFSi erőgép, mely csak az első kerekeket hajtja, egy 6 fokozatú S-tronic váltóval megspékelve, míg a hátsó kerekek meghajtásáról egy 40 lovas villanymotor gondoskodik. Bár így kevésnek látszik ez a lóerő, mégis 201Nm forgatónyomatékot ad le. Az akkumulátort tekintve sem volt rossz, mivel egy feltöltéssel 100 km lehetett meg tenni 100-as tempóval. De ez perpillanat akkor még csak tanulmány autó volt.

2008-ban ismét bemutattak egy tanulmány autót a lipcsei autó kiállításon, aminek a neve A1 Project Quattro volt. Szinte ugyanaz volt, mint 2007-ben annyi változott csak hogy a külsejét egy bizonyos Jürgen Löffler újra gondolt. Ugyan ebben az évben megjelent a sportback változata is, mely valamennyivel hosszabb és sportosabb dizájnt kapott, mint az alap modell. Ennél már megjelent egy sor technikai újdonság, mint például a kettős tengelykapcsolós sebességváltó mely köznyelven a DSG, az ESP által vezérel difizár valamint optikai szintéren a L.E.D technológiával ellátott főfényszóró is. Az autó papucsok terén sem volt szűkre eresztve alapból egy 225/35 R18 gumit kapott, alatta pedig 312mm féktárcsa gondoskodott a biztos megállásról.  

Végül 2010-ben csak piacra dobták az A1-t, bár nem hibrid rendszerrel. A műszaki részét tekintve három benzin és két dízel erőforrás közül lehet választani, valamint 5 és 6 fokozatú kézi illetve 7 fokozatú S-Tronic váltóval kérhetjük az Audi eme modelljét. Karosszériáját tekintve az autó méretei nem változnak, így csak azt kell eldönteni, hogy 3 ajtóst vagy 2012-től már az 5 ajtós Sportback-et szeretnénk. Ha az autó biztonságosságát nézzük abban is nagyon kimagasló. Az legnagyobb törés teszteket vizsgáló cég az Euro NCAP 2010-ben tesztelte az alap változatot mely 3 ajtós első és oldal légzsákkal volt felszerelve. Az eredmény nem meglepő, hiszen 5 csillagot kapott.

A gyártó sora ennek a modellnek az Audi belga gyárában kapott helyet. Karosszériája a Volkswagen csoporton belül a PQ25 platform, mely platformra épült a Seat Ibiza és a Vw Polo. 2011-re legyártották a 100000. darabot.    | 

A belső teret elnézve sem lehet okunk a panaszra, szép belső dizájn, kidolgozott formák, és persze a kulcs nélküli indítás élménye, mely már sok autóban megjelent. Láb térre és fej térre megfelelő, viszont aki egy kicsit nagyobb darab annak vállban lehet problémája. Összegezve egy nagyon kis pöpec autó, mely nem csak városi, hanem bármilyen körülmények között is megállja a helyét.

Az audi a1 belső tere