Mint az Audinál már megszokhattuk, ez a modell is koncepció autóként mutatkozott be a frankfurti autó kiállításon a nagy közönség előtt. A koncepció érdekessége, hogy a teljes szerkezete alumínium, melyet alacsony fogyasztású motorral összepárosítva igen gazdaságos kis autóvá kerekedett. Több fajta felszereltséggel rendelkezett ilyen az Advanced a Style a  High Tech és az S-line. Az modellnek ennek ellenére igen rövid gyártási ideje volt, mivel az első darab 1999 Novemberében gurult le a szalgról, míg az utolsót 2005 Augusztusában gyártották.

De kihez is köthető ennek az autónak a design-ja? Az A2 egy híres belga autótervező Luc Donckerwolke fejéből pattant ki, aki számos, a VW Csoport egyéb autóinak a tervezésébe is szerepet játszott. Ilyen például a Bentley és a Lamborghini és persze az Audi. De visszatérve az A2-re. A modell gyártását egyetlen speciális gyártósorra összpontosították az Audi németországi üzemébe Neckrasulmban. Itt speciálisan csak alumíniummal dolgoztak, és itt raktak össze elsőnek Európában egy olyan ötajtós járművet, melynek fogyasztása kevesebb, mint 3 liter. Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ez csak azokra az autókra igazak, amelyik az Audi speciális 3L típus jelzésű motorjával voltak felszerelve, melyhez automataváltó van csatlakoztatva és start-stop rendszerrel van ellátva és persze a gumiabroncs méretei is keskenyek legyenek. Mindazon által a karosszériája magáért beszél, mivel az összsúlya nem haladja meg az 1000 kg-t így bármilyen erőforrás is legyen benne, valamennyivel biztosan kevesebbet fogyaszt, mint hason szőrü társai. És hogy mi sarkalat az Audit egy ilyen jármű piacra dobásában? Ígény volt rá. Ugyanis az Audi angliai piacért felelős menedzsere rávilágított arra, hogy az emberek Angliában nem az ára volt a lényeg, hanem az hogy kicsi legyen, de mégis komfortos. És persze a kreatív részleg is bekapcsolódott a fejlesztésbe, mivel ők egy olyan autót szerettek volna létrehozni ami egy tank üzemanyaggal megjárja a Stuttgart milán távot. Az eredmények önmagukért beszélnek. Van olyan opció, melynek a fogyasztása 100 km valamivel több, mint 2 liter. Ez a változat elnyerte a Nordic Eco Run üzemanyag futamot még 2003-ban ahol a fogyasztás kijött 2,62l/100km-re. És hogy végül mi vetett véget ennek a remek fogyasztású, pillekönnyű autó gyártásának? Az ára. Mivel alumíniumból készült nagyon magas volt az előállítási költsége és persze a konkurencia ugyan ezt a kategóriát olcsóbban adta. Bár a konkurencia vázszerkezete nem ugyan olyan anyagból készült, még sem győzte meg az embereket arról hogy a jóval drágább A2-t vegyék meg. Az első alapmodell 1.6 TFSi motorral gurult le a futószalagról, majd 2000 februárjában bevezették az 1.4 TFSi motorokat illetve ugyan ezen évben a 2 diesel motort az 1.2 TDI 3L-t és az 1.4 TDI-t.  

Kicsit részletezzük, hogy milyen csomagokkal jött ki ez a kis MPV.

  • Advance: Chorus Rádió, kettős csomagtér padló, metál vagy gyöngyház fény, napfény függő automata klíma, két kivehető hátsó ülés.
  • High-Tech: Napfény tető, parkolást segítő rendszer, mobil telefon ki hangosító és hangvezérlés.
  • Style: A Tükrök és a kilincs a karosszéria színében, rádió távirányítású központi zár. állítható magasságú vezető és utas oldali ülések, megvilágított smink tükör, egyedi padló szőnyeg, 15 collos alu felni.
  • Style Plus: Négy küllős bőr kormány, kilenc küllős 17 collos alu felni, melyen egy 205/40 R17 gumiabroncs található, mindkét napellenzőn megvilágított tükör, központi zár, szőnyegek elöl hátul, cső vezetékek színei változhatnak, a belső kárpit színéhez, ez lehet vörös, kék vagy sárga, ülés magasság állítás vezető és utas oldalon egyaránt, a visszapillantó tükör és a kilincsek az autó színére vannak fújva, a váltó gomb és a váltó szoknya is bőr, S-line azaz sport futóművel van szerelve, küszöbökön sérülés védő fólia található.
  • S-Line Sport: Sport futómű, kilencküllős 17 collos alu felni, sportülések, első ülés deréktámasz, sport kormánykerék, bőrtapintású műszerfal
  • XTrend: automatikus napfény függő légkondicionáló rendszer, távirányítóval működtetett központi zár és az első ülések magasság állítás, külső tükör és kilincsek színe egyezik a kaszni színével, 15 collos könnyű fém felni, bár ha 1.2 TDi motor akkor 14 collos.

És hogy mi volt a véleménye az embereknek erről az autóról? Az ADAC Statisztikái alapján 2003-2008 között a kategóriájában az első helyen szerepelt, persze sokat köszönhetett az 1.2 TDI motornak, mellyel olyan káros anyag kibocsájtási eredményeket mutatott, hogy megkapta német országban megkapta a zöld matricát úgy, hogy ebbe a modellbe még nem volt szerelve részecskeszűrő.

Az audi a2 belseje