Az Audi A3 egy eddig 3 generációs középkategóriás modell mely először 1996-ban debütált és mái napig gyártják. Az A3 első két generációja ugyanolyan padlólemezre épült, mint a TT, a Vw Golf vagy a Caddy. A padlólemeznél csak a 3. generációsnál változtattak az úgynevezett MQB platformra. Ilyen padlólemezre épült az új TT, a 2017-ben debütáló Q2, valamint számos jelenleg is gyártott VW, Seat és Skoda modell. Az autótervezők itt is neves emberek többek között Gary Telaak, aki az A3 2. generációján dolgozott

Audi A3 1996-2003 bemutatása: 


Az audi a3 1 szériája

Az A3 első szériáját 1996-ban adták ki, amivel 18 év után újra kis családi autót akartak létrehozni, mely versenyre tud kelni a VW Golffal.  A tervezője egy belga származású, dizájner Dirk van Braeckel. A belga szakember még 1984-ben kezdte pályafutását az Audinál, ahol is segédkezet megalkotni az A8-t és az A3-t. Kezdetben csak 3 ajtós és front hajtásos kivitelben készült majd a későbbiek során csináltak 5 ajtós változatot is, melyet Sportback-re kereszteltek. A fronthajtás mellé megjelent az összkerékhajtás, mellyel fokozták a vezetés élményét. Az autóban, kezdetekben csak benzines motorok voltak (1.6, 1.8), de az idő múlásával beépítették az 1.9 turbó diesel erőforrást is, sőt a benzines motoroknál bevezették a turbó feltöltőket, ami szintén a sportosság mellett szólt. 2000-ben az A3 egy sor átalakításon esett át, mint vizuálisan, mint technikailag. Ezt a modellt nevezték A3 Facelift-nek.

A ránc felvarrások során a következő változások történtek:

  • Új projektoros fényszórókat kapott valamint opcionálisan xenonnal is felszerelhették.
  • Módosított hűtőmaszk szélesebb króm kerettel, módosított kilincsek
  • Új első spoiler
  • Ötsebességes automata Tiptronic váltó
  • Új külső tükör design, ennél a modellnél a jobb és bal oldali tükör egyforma méretű.
  • Új hátsó lámpaforma
  • Multi funkciós kormánykerék valamint új kézifék kar és váltógomb a kényelem emelésére
  • Új generációs immó,
  • Opcionálisan a műszerfalhoz lehetett kérni fa berakást.
  • S3-nál a külső tükörház alumínium 

Audi A3 2003-2012 bemutatása: 


Audi A3 2003-2012 ig

2003-ban a Genfi Autószalonon mutatták be a Gary Telaak által tervezett új generációs Audi A3-t. Ennek a modellnek a fő gyára a németországi Ingolstadt, ahol végül is csak az A3 Cabrió és az RS3-at gyártják, mivel az alap A3 gyártásának 2009-2010 között a brüsszeli üzemcsoport adott otthont, majd 2010 után a győri Audi Hungária üzemében kezdték meg a termelést. Mint megjelenésében, mint erőforrás ügyileg egy magasabb szintre emelkedett. Ebben a sorozatban, kezdetben a már jól megszokott 1.6 mellett megjelent a 2.0 TFSI és a 3.2 VR6 benzinmotor valamint diesel erőforrásként a 2 literes TDI, de a későbbiekben ez is bővült benzinesek terén az 1.2, 1.4, 1.8 illetve 2 liter TFSi-vel, míg diesel téren az 1.6 TDI-vel növekedett a motorpark. Váltók terén is találhatunk változásokat, mivel a manuális váltók mellé most már választható volt az S-tronic félautomata váltó vagy a DSG is. Ebben a generációban is a 3 ajtós alapmodellel kezdték, majd jött a sport back és a Kabrió.

Mint már az Auditól megszokhattuk itt is volt Facelift, azaz ráncfelvarrás, ami időben is elnyúló, amelyre általánosságban a következő dolgok jellemzőek.

  • 2005. június: S line optikai csomag (első és hátsó lökhárítók sportos egyedi designt kapnak, hűtőrács S-line optika, S-line logók a hűtőrácson és az oldalsó díszlécek hátsó részén, kárpitokban S-line logó, S-line tető spoiler, ködlámpa, az 1.6 modellen dupla kipufogóvég)
  • 2005. szeptember: Bevezetik a Xenon Plus ( bi-xenon fényszórók nappali világítással)
  • 2006 őszén: Átalakítják a teljes rádiórendszert dupla DIN formátumúra, és bevezetik a CD-s rádiót ami MP3 lejátszási funkcióval rendelkezik. 
  • 2008 áprilisában az Audi bemutatott, egy kiterjedt faceliftet mindkét variációra. Ez magában foglalja több karosszéria elem változását, mint a motorháztető, sárvédő, hűtőrács és az első lökhárító valamint az első lámpák és a kárpitok. A ma már nagyon divatos nappali fényt már integrált fényszórók - bi-xenon lámpa biztosítja, ami LED nappali menetjelző fényt használ. Az oldalsó irányjelzők beépülnek a külső tükrök, kilincsek áttervezték. 
  • Az utastérben a világítás kapcsolók, szellőzőnyílások és a középkonzol már frissített alumínium megjelenéssel. Továbbá, a műszerfal egység új designt kapott.

2010 nyarán apró változások a három- és ötajtós kivitelben: új alumínium keréktárcsák választhatóak, kilincseken megjelenik a króm csík, megváltozott az alakja a külső visszapillantó tükröknek 

Audi A3 2012- bemutatása: 


Audi A3 2012-

Az Audi A3 harmadik generációja az Audinak a kompakt modell sorozatát képviseli. Megjelenése ennek az autónak is a Genfi Autószalon adott otthont még 2012-ben. Azóta is töretlenül gyártják ezt a modellt napjainkban is, mind addig, míg a konszern nem gondolja tovább és jön ki a negyedik generációja. Ennek a szériának az első darabja 2012. augusztus 24.-én gördült le a futószalagról, mely három ajtós volt. Az öt ajtós modellt pár hónappal később 2013 márciusában dobták piacra. Méreteiben ez a modell hozzá vetőlegesen akkora volt, mint az elődje, csak minimálissal növekedett. Itt már minden modell fel van, szerelve turbófeltöltővel legyen szó benzin vagy diesel erőforrásról. Karosszériáját tekintve a VW csoporton belül úttörő, mivel a moduláris keresztirányú szerkezet vagyis MQB platform ennél a modellnél és a VW Golf VII-nél jelent meg legelsőnek. Mára már nagyon sok modellnél alkalmazzák ezt a platformot.

Technológiai tekintetben is újítottak:

  • Bevezették az MMI rendszert vagy más néven Multi Médiás Interface, ami nem más, mint egy vezérlő egység a közép konzolon, ami egyszerűbbé teszi a kommunikációt, a navigációt és a szórakoztató zene lejátszó funkciót. Ez megjelenésében annyit tesz, hogy a műszerfalon a középrészben egy 6,5 collos színes kijelzővel ellátott kezelő felületet kapunk. Persze ez az alap. Ma már a 7 és 8 collos kijelző sem ritka.
  • Újdonságként jelent meg egy úgynevezett Audi Phone Box, mint a nevéből sejthető ez egy telefontartó boksz. A szépsége csak az, hogy ez a középső könyök támaszon helyezkedik el, és ha a telefont beletesszük, vezeték nélkül csatlakozik egy külső antennához, ami segíti a jobb vételt és így csökkenti a káros sugárzást.
  • Ledes hátsó lámpák illetve xenon vagy ledes főfényszóró
  • Elektromos kézifék
  • Key less Go – vagyis kulcs nélküli indítás, amihez csak egy gombot kell megnyomni.

Persze vannak feláras termékek, amelyek a vezetői élményt teszik még élvezetesebbé

  • Adaptív tempomat, ami nem csak a sebesség tartásban segít, hanem figyeli az előttünk közlekedő jármű sebességét, és ha szükséges beavatkozik, hogy csökkentse a sebességet, valamint van olyan rendszer, amelyik már felismeri a közúti táblákat és arra reagál is.
  • Sáv elhagyást figyelmeztető rendszer  
  • Dinamikus kanyarodást követő fényszóró
  • Valamint a látási viszonyok és szembe jövő forgalomtól függő fényszóró fényerősség állítás.