Amit tudni kell az Audi Q3-ról 

Az autót az a Jülien Hönig tervezte, aki az a4 2007 utáni változatát, illetve egy-két Lamborghinit is megrajzolt. A mini SUV luxus kiadásban a legjobb kifejezés a kocsira, amelyben minden szó szerint értendő: kicsi de még is nagy belső tér, Suv felépítésű olyan terepjárós és luxus, hiszen az Audi vastag ceruzája mellett is igen borsosnak mondható a 12 milliós induló ár.


Audi q3 alap

Az autó érdekessége hogy a közös platformépítés adta lehetőségeket teljesen kihasználva a VW csoport, eltérő funkciójú és használatú kocsikat épít ugyanabból a „vázból” Volkswagen Golf V, Audi A3, Skoda Yeti. A már említett dizájnér 2006-os tervéből lett kialakítva a Q3, amit 2011-ben a Shanghai Autó kiállításon mutattak be. Kezdetben 2 fajta motorral jött ki, amelyekből többféle teljesítményű változatot is kínáltak: 2,0 benzines motor 170 és 211 lóerővel, illetve a dízel változatok, amely 136-től 177 lóerőig. A gyártás már a kezdetektől 2011 óta Spanyolországban folyik Martorell-ben.

Audi Q3 facelift

A 2014 facelift karakteresebb autót varázsolt a kis Suvból, de ha az Audi egész palettáját nézzük „szabványosították” hozzá igazítva a legújabb kori Audi dizájnhoz. Új Led lámpák elől és hátul is valamit az új őrület a nappali menetfény, ami messziről felismerhetővé teszi a kis terepjárót már éjszaka is – már ha, tudjuk hogy néz ki! Változott még a hűtődíszrács, az első lökhárító és a hátsó lökhárító is. Új motorokat is kapott a kis kocsi 1,4 Tfsi 150 lőerős belépő motort valamint az RS Q3-ban megjelenő brutális 2,5 benzines TFSi motor 310 lóerővel! A kisebbik 1,4 motor kb. 1 literrel kevesebbet fogyaszt mint a 2 literes társa, és még így is 8,9 másodperc alatt gyorsul 100 km per órára. 

Belső tere önmagárért beszél. A műszerfal közepén található a multi médiás navigációval ellátott fedélzeti computer, és némi felár kifizetése mellett a sportülésekkel még kényelmesebbé tud válni ez a kis SUV.

A Q3 belső tere