Az Opel talán legismertebb kis autója, melyet javarészt városi közlekedésben használni a legpraktikusabb, 1982-ben kezdte meg pályafutását, azóta öt generáció látott belőle napvilágot és számos országban igen közkedvelt. Kitalálta, hogy melyik ez a modell? Hát persze hogy a Corsa. Ez a kisautó általában három és öt ajtós változatban érhető el. De lássuk részletezve a modell egyes generációinak jellemvonásait. Annyit előre tisztázzunk le, hogy az Astránál már jól megszokott betűjelzés itt is megtalálható. Itt a legelső modell az A Corsa, míg a legújabb modell az E Corsa.

Corsa A (1982-1993)

Opel Corsa A

1982-ben dobta piacra a Német márka ezt a kisautót, melyet 4 különböző karosszéria kivitelben lehetett elérni, ezek a 3 és 5 ajtós ferde hátú illetve a 2 vagy 4 ajtós szedan. Erőforrás tekintetében az 1000-től egészen az 1600 ccm benzines valamint az Isuzu által gyártott 1.5 diesel egységgel is rendelhető volt. A benzines motorokat illetően kezdetben karburátoros megoldással működtek, későbbiekben már szinte csak az utolsó modellekben alkalmazták a hengerenkénti befecskendezéses rendszert. A Corsa A több országra gyártották, ennek a gyártó sornak a helye Spanyolország volt. Egyedül Angliában nem használták a Corsa nevet, ott ezt a modellt Vauxhall Nova néven ismerték. Már ebben az időszakban is voltak olyan igények, hogy nagyobb teljesítményű és ez által nagyobb végsebességű gépeket szerettek volna. Ennek hozadéka lett az 1.3 kategóriában létrehozott sport Corsa, melynek jellegzetessége, hogy a kaszni alapszíne fehér, mely kapott egy jó pár vinyl matricát. Motor terén kapott egy 13SB motorkódra keresztelt erőművet, mely egy kéttorkú Weber karburátorral rendelkezett, speciálisan testre szabott vezérműtengelyt kapott valamint a kipufogó rendszere is teljesen egyedileg gyártott. Természetesen a belső tere is kapott rengeteg luxust, és ez által valamint a kis darabszám miatt / 500 db/ igen drága kis modell volt.

Opel Corsa B (1993-2000)

Opel Corsa B

Az anyavállalat 1993-ban úgy döntött megszünteti az addigi Corsa A gyártását és egy újra gondot ránc felvarrott autóval próbálja meg újra meghódítani a világot. Ez az új modell a Corsa B. Ez elődjéhez képest jóval gömbölyűbb kivitelben készült. Magyarországon mi javarészt a 3 és 5 ajtós valamint a Van változatával találkozhattunk, de a nagyvilágban még találkozhatunk szedánnal és kombival is. A hajtáslánc erejét ennél a modellnél is inkább a kis köbcentis motorok adják 1.0, 1.2, 1.4, 1.6 benzines illetve 1.5 szívó és turbó diesel, ami szintén az Isuzutól származik. Sebesség váltó tekintetében általánosságban az ötsebességes volt, bár az első modellekben még megtalálható volt a 4 gangos is. Általában sokan panaszkodnak ezekre a váltókra, hogy nem lehet őket sem egyes fokozatba sem tolatásba betenni. Ennek egy apró stift az oka legtöbb esetben, valamint egy benne lévő bakelit elem, amely kikopik. Ezek cseréje esetén a váltót megint szorosnak érezzük és a váltás megint tökéletes lesz. Karosszériáját tekintve sajnos hasonlóakat lehet elmondani róla, mint a nagyobb testvéréről az Astra F-ről. Sajnos mind a két autó erősen rozsdásodott. A Corsa B megalkotói csináltak egy Coupe változatot is melynek a Tigra modell nevet adták, és hasonló elrendezésű volt, mint futómű, mint motorikusan a B Corsával. Az országban legtöbbet ebből a modellből valóban a ferde hátú és a Van modellből láthattunk, főleg azért mivel a cégeknek szimpatikus volt a nagy raktér mellet az 1.5 td motor alacsony fogyasztása, így rengeteg kiszállító, területi képviselő vagy szolgálati autó volt látható Corsából. Nagyon jelentős modell volt még a B Corsából készült kis áruszállító is melyet Corsa Combónak neveztek. Ennél a modellnél az autó eleje teljesen megegyezett az alapmodellel, kapott egy hosszabb tengelytávot, valamint az első sorülés után, egy nagy puttonyt kapott.

Opel Corsa C (2000-2006)

Ople Corsa C

Még ugyan a B Corsa-t gyártották, de már észrevették, hogy nagy szükség lenne a modell felfrissítésére, melyre 1999-ben rá is bólintottak, és 2000 novemberében előrukkoltak az új modellel a C Corsa-val. A C Corsa elődjének vonását nagymértékben fel lehet fedezni annyi a formai változása hogy sokkal kifinomultabbak az ívek dizájnosabb lámpákat kapott, formásabb a hátsó kialakítása. Több fajta karosszéria kivitelben lehet vele találkozni, valamint több más modellt is ez ihletett, köztük a Tigra B illetve a Corsa Combo C. Erőforrásait tekintve itt már érdekesebb ez a modell. Itt is megtalálhatjuk a jól megszokott  1.0, 1.2, 1.4, 1.6-s valamint benzinesből megjelent az 1.8-as. A diesel terén sem történt sok változás, ugyan úgy megmaradt beszállítónak az isuzu, csak most az 1.7 cdti motorokkal, valamint belépett a motorbeszállítás piacára a fiat is az 1.3 jtd motorral, mely az Opelnél 1.3 cdti. Az 1.0 motor illetve az 1.2 motorokban találkozhatunk láncos kivitelben, ez sok esetben relatív hamar meghibásodik. Tapasztalataink alapján egy ilyen vezérlés, ha az ember nem gyilkolja, a motort elmegy akár 130.000 km-t is, azonban ha valaki nagyon nem vigyáz rá abban az esetben ez a táv a felére is redukálódhat. Az érdekessége ennek a vezérlésnek, hogy három igen vékony fogaskereket kötnek össze egy soros lánccal, szakzsargonban bicikli lánccal és a folyamatos nagy terhelést nem bírják és megnyúlnak. Ez nem olyan strapabíró, mint anno annak idején a jó öreg kockáé volt. Mivel a versengés az autók értékesítésében igen ugrásszerűen növekedett, elő kellett hozakodniuk egy kis fogyasztású, de erős diesel erőforrással rendelkező modellel, innen jött az ötlet és a közös munka a Fiattal, aki szolgáltatja a GM-nek az 1.3jtd motort, mely már Common Rail rendszert használ.

Opel Corsa D (2006-2014)

Opel Corsa D

Az Opel Corsa D egy teljesen megújult formával jelent meg ráadásul a GM/Opel és a Fiat közös projektje alapján. A Fiat is kihozta a maga autóját ebből, ez lett a Grande Puntó. Megszakítva a hagyományokat, nem a régi jól bevált alapra építkeztek, hanem egy teljesen új platformra helyezték ezt a modellt. Ez a verzió 3 és 5 ajtós változatban érhető el, valamint létezik, még 3 ajtós Van kialakításban is. Motor kiosztásban szinte ugyan az, mint a C Corsa, itt is megtalálható benzinesben az 1.0-1.6-ig valamint dieselben az 1.3 és az 1.7-s erőforrás. A sebesség váltó terén kérhetjük ötös vagy hatos manuálissal, 4 sebességes automata vagy hatos félautomata.    

2007-ben a Corsa modelleknél is elindították az Opel Performance Center programot, azaz kijöttek az Opel Corsa D OPC-k. Ebben egy kicsit bikába motorok vannak, mint az alapmodellben, itt megjelent az 1.6 benzines turbós motor, mely 192 lóerővel van megáldva és a végsebessége 225 km/h, ja és nem mellesleg a gyorsulása is megfelelő 7,2 másodperc alatt van százon. Persze felépítésében ez teljesen más, mint az alap, ennél a vezérműtengely speciálisan van behangolva, változó geometriás turbóval szerelték, a futóműve erősített, a fékrendszerét Brembo sport szettel oldották meg. Bár az autó futóműre sem kutya, de a belseje is igen látványos. A sofőr és utasa Recaro ülésekben élvezheti az OPC adta pluszt, ráadásul OPC-s a kormánykerék, a váltó gomb és a műszerfal számlapjai is. 2013-ban még megcsinálták az OPC Corsa Hardcore típusát az OPC Nürburgring Editiont. Ez még jobban beszabályozott még nagyobb teljesítményre képes fenevad a maga 210 lóerős 230km/h végsebességével és 6,8 másodperc alatt van százon.

2011-ben jött a szokásos ráncfelvarrás, melynek egyik leglátványosabb eleme az első és hátsó lökhárító volt. Áttervezték az első lökhárítókat, egyúttal új hűtőrácsot kapott, és megjelent benne az un. "angel eyes" lámpa, mint amilyen az Insigniában található, és ebben is benne volt már a nappali menetfény, valamint új kormánykereket, és csomagtér ajtó kialakítást kapott. Nem mellesleg lecserélte az opel a saját belső multi rendszerét a Bosch által tervezett Touch N Connect multi rendszerre.

Opel Corsa E (2014-Napjainkig)

Opel Corsa E

A Corsa E 2014-ben debütált a Párizsi Autó kiállításon. Az Autó alapjait nem változtatták az elődjéhez képest, maximum pár milliméter ide-oda, csak és kizárólag a külső és belső elemek változtak. Kívülről egy teljesen letisztult ívekkel ellátott szép járművet ismerhetünk meg, belülről pedig a komfortokon kívül, még teljes multimédia rendszerrel van ellátva, melyre felcsatlakoztathatjuk Apple készülékünket, vagy Androidos eszközeinket USB-n vagy Bluetooth-on keresztül, melyek segítségével az autóba szerelt érintőképernyős kijelzővel együtt használhatóvá teszi a Google Maps-ot vagy a Spotify-t, valamint ezek működtetését hangvezérléssel. Ami változott ebben a modellben, az újra gondolt futómű geometria és az új saját fejlesztésű kormány szervo. Ebben a szekérben is megtalálható a már jól bevált erőforrások, mint a D Corsánál, s a váltók terén sem volt változás. Az egyik nagy újdonság, hogy itt már megjelent a Start/Stop rendszer is. 2015-ben a Corsa kiadta ennek a verziónak is az OPC-ét. Összehasonlítva az előző modellel változott a teljesítménye, természetesen felfele, de ami a legnagyobb változás benne az a futóműve. Kapott egy sportos futóművet, úgynevezett FSD technológiával van felszerelve. A lényege a rendszernek, mint ami a nevében is benne van ( Frequency Selective Damping) alkalmazkodik a lengéscsillapító az autó mozgási frekvenciájához, ami által sportosabb és kiegyensúlyozottabb lesz a jármű. Persze a futóművet is alacsonyabbra tették 10mm-rel, mint az alapét és optimalizált kormányművet is kapott a pontos reakciók miatt. Ja és ne feledkezzünk meg a fékekről sem, mert hát hiába nagy a motor benne, ha nem tudunk megállni, ennek fényébe dobtak rá 308 mm átmérővel rendelkező hűtött féktárcsákat.